Over mij
Als kind al wilde ik alles weten wat er te weten viel, alles leren wat er te leren was. Die enorme leergierigheid en brede interesse hebben me langs vele uitdagingen geleid. Ooit begonnen als bioloog, onderzocht ik jarenlang de geheimen van ons brein tot een nieuwe kans op mijn pad kwam.
Als IT-architect bij een grote bank ontwikkelde ik mijn analytische en communicatieve vaardigheden verder. Goed tot de kern doorpakken om vervolgens het probleem daar op te lossen. Daar ben ik van. Het was ergens rond die tijd dat ik me realiseerde dat de meeste verstoringen in bedrijfsprocessen voortkomen uit haperingen in het contact tussen mensen. En juist voor die haperingen bleek ik een goed oog te hebben.
Na bijna tien jaar bedrijfsleven stond ik ergens met een stift in mijn hand voor een bord. Ik keek naar die stift en besefte dat de leraar in mij zich aandiende. In klassen vol met eerlijke pubers die zich niet laten foppen door een mooi verhaal ontdekte ik hoe waardevol mijn vermogen om oprecht contact te maken is. Ik stel me open en kwetsbaar op, voel het aan als het niet ‘echt’ is, ik spiegel met warmte en doortastendheid. Ik raak en laat me raken.
Een levenspad dat recht doet aan mijn authentieke karakter, waarop ik lang genoeg volhoud om iets nieuws te leren. Waarop ik nieuwe stappen durf te zetten zodra de tijd zich aandient. Gefascineerd door menselijk gedrag ging ik als coach en trainer verder. Waarom mensen doen wat ze doen of juist niet doen wat ze willen doen, wat ze tegenhoudt of juist beweegt. Het intrigeert me enorm. Vooral het moment dat ‘het verandert’, die fractie van een seconde waarin losschiet wat lang vastzat. Of juist het moment waarop je grandioos opnieuw in dezelfde valkuil stapt. Dat moment (h)erkennen, onderzoeken, er open op reflecteren vanuit meerdere perspectieven, kenmerkt mijn werkwijze als coach. Mijn taalgevoel is hierbij een belangrijk instrument.
Met tien jaar onderwijservaring op zak kan ik als trainer didactisch de juiste keuzes maken. Met aandacht voor voorkennis en individuele leerbehoeftes stel ik maatwerk samen voor het individu in welke groep dan ook. Maatwerk met wetenschappelijke onderbouwing dat daadwerkelijk aansluit op jouw praktijk.
Veelzijdig, met een scherp oog voor kwaliteit, energiek, intuïtief en autonoom. Met humor en een tikkeltje apart. Dol op verre reizen, wilde natuur, sporten, andere culturen, talen en schrijven. Mijn gereedschapskist is goed gevuld met levenservaring en een coachopleiding bij 5d. Als coach en trainer zet ik alle kanten van mezelf in om je zo goed mogelijk te begeleiden in jouw ontwikkeling en recht te doen aan jouw vraagstukken.